SMS&Mobile Marketing.

Nie będę wyjaśniał czym jest SMS, bo chyba nie ma dziś osoby, która by tego nie wiedziała. Za to z co raz większą ciekawością zagłębiam się w możliwości wykorzystania mobilnych urządzeń do celów marketingowych. Zwyczajnie nie daje mi to spokoju. Jak tylko zaczynam myśleć, że na świecie jest już prawie 2 mld użytkowników „komórek”, to wizja dochodu na taką skalę staje się dla mnie wyzwaniem.

Jako narzędzie marketingowe, sms, jest chyba najprostszą formą kontaktu reklamy z odbiorcą/klientem. Telefony traktujemy bardzo osobiście co daje nam przewagę nad formą treści jaka ma trafić do konkretnego odbiorcy. Zabieramy je ze sobą wszędzie więc i reklama trafi do Nas wszędzie. I jako, że mamy taką tendencję do odczytywania/odbierania każdego sygnału jaki wydobywa się z naszej „komórki”😉, możemy być pewni, że reklama na pewno do Nas dotrze (w takim sensie, że ją odczytamy, a to z kolei daje nam przewaga nad reklamą e-mailową, którą przeważnie rozpoznajemy po temacie i raczej od razu ją usuwamy). Bo może i komputer znowu jest osobisty, ale to telefony komórkowe są przyszłością mobilności internetowej.

Oczywiście taka forma reklamy nie jest wolna od wad. Największą jest to, że musimy ograniczyć się do 160 znaków w jednej wiadomości tekstowej. I pomimo tego, że dostawałem już dłuższe reklamy rozłożone, jeśli się nie mylę, na trzy sms-y, to akurat w tej formie najbardziej efektywnie jest, gdy najważniejsze info zamieszczone jest w pierwszych wersach reklamy. Kolejną ważną sprawą jest podpis nadawcy. Nie lubię gdy wyświetla mi się tylko numer, którego nie znam i muszę kombinować „co/kto to znowu się dobija?„.

Pisałem już o tym, że musimy na nowo poznać swoich odbiorców. Ten spersonalizowany przekaz w mobilnej branży wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Tutaj musimy mieć stu procentową pewność, że właściwa treść trafia do właściwego odbiorcy. Do osiągnięcia takiego celu potrzeba nam narzędzi. Więc oto i one:

Narzędzia Marketingu Mobilnego

  • SMS
  • MMS
  • WAP
  • infolinie IVR
  • voice mailing
  • nośniki reklamowe z funkcją Bluetooth
  • kody 2D
  • zaawansowane mkupony
  • mobilne płatności
  • zaawansowane aplikacje Java, widgety
  • rozpoznawanie obrazów
  • nawigacja online
  • advergaming
  • videostreaming
  • portale mobilne
  • mobilny marketing wirusowy
  • SMS MT

Źródło

Jako że jestem wielkim fanem telefonów komórkowych będę trzymał rękę na pulsie w sprawach związanych z mobilnym marketingiem. Swoją drogą, ciekawe czy Polacy, gdyby mieli taką możliwość, dokonywali by płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego? Bo ja jestem jak najbardziej za taką formą płatności. Już teraz nie mogę się odzwyczaić od płacenia w każdym miejscu i za wszystko kartą płatniczą więc czekam na moment, w którym za wszystko płacić będę telefonem.

0 Responses to “SMS&Mobile Marketing.”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: