Mobilny marketing.

Już nie raz zastanawiałem się, dlaczego spece od reklamy nie wzięli w swoje obroty telefonów komórkowych i nie przygotowali ciekawych oraz trafnych kampanii reklamowych, przeznaczonych w głównej mierze dla użytkowników urządzeń mobilnych? Dla porównania reklama w internecie to codzienność, a ze względu na jej specyficzność trafia do bardzo szerokiego grona użytkowników na całym świecie.

Personalizacja (to słowo zna dziś praktycznie każda osoba, która ma chodź by niewielki kontakt ze środowiskiem  IT) i  spersonalizowany marketing (E-marketing), który wypiera reklamę tradycyjną, gdyż sam w sobie jest jakoby osobistym doradcą do spraw naszego gustu, zajmuje się dziś odczytywaniem naszych potrzeb. Dlaczego więc na moim telefonie komórkowym, jak dotąd, zobaczyłem bodajże trzy reklamy?

Telefony towarzyszą na każdym kroku. Dzięki nim utrzymujemy kontakt z otaczającym nas światem. Zapamiętują za nas ważne daty i wydarzenia, zapisują nasze notatki, pisemne i słowne. Łączą się z internetem. Czasami nawet ratują nam życie (bo o odebraniu komuś życia jeszcze nie słyszałem😉 ).

Telefony są nam jak najbardziej osobistymi i wielu z Nas, nie ma się nawet co oszukiwać, czuje się źle, gdy zapomina o wzięciu ze sobą z domu swojej komórki.

Spersonalizowany marketing największe szanse powodzenia ma właśnie poprzez propagowanie go w usługach telekomunikacyjnych. Firmy te, nie musiałyby nawet specjalnie wkładać  wielkiej kasy w zapoznawanie się ze swoimi klientami, bo większość z nas korzysta z usług jednego operatora, z przyzwyczajenia. Poza tym, tak na marginesie, nawet przy tak szybkim rozwoju telefonii komórkowej w Polsce nadal mamy monopol narzucony przez trzy największe firmy, a teraz może cztery, więc taki stan rzeczy spowodowany jest raczej podświadomym podejściem do sprawy.

Co więc powstrzymuje branżę od zalewania nas reklamami w telefonie? Może właśnie to, że chcemy aby telefon pozostał osobisty i nie chcemy oglądać na nim reklam? Może jest to zbyt drogie?

Coś co mi osobiście się bardzo podoba to 36i6. Oferta na kartę, gdzie nie mając nic na koncie można, za odsłuchanie reklam, dostać pewną kwotę do wykorzystania na rozmowy czy sms-y. Bardzo to przekonywujące.

Electronic Arts w promocji swojej gry Spore wykorzystało mobilny marketing.

Słyszałem już nawet o reklamach przesyłanych na Bluetooth. Dzieję się to tak, iż np. przechodząc obok jakiegoś sklepu dostajemy informację przesłaną połączeniem Bluetooth o produktach znajdujących się w ofercie.

Rynek, w którym nie występują rzeczy trzecie, pomiędzy telefonem, a jego właścicielem to wręcz stan idealny. Nabiera to jeszcze większego znaczenia wtedy, gdy zdajemy sobię sprawę z potencjału jaki drzemie w tak spersonalizowanej formie reklamy.

I o tej formie napiszę przy okazji następnego wpisu dotyczącego mobilnego marketingu.

0 Responses to “Mobilny marketing.”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: