Outsourcing, a sprawa bloga w przedsiębiorstwie.

Outsourcing w Polsce jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przedsiębiorczości. Wykorzystanie możliwości internetu w tej dziedzinie wydaje się być tylko dopełnieniem całości. Poza tym musimy to sobie powiedzieć jasno i wyraźnie – każda firma, która chce być graczem na dzisiejszym rynku nie może dopuścić do sytuacji, w której oferta firmy nie jest dostępna w internecie, a nawet większość usług powinno dać się załatwić właśnie poprzez wykorzystanie internetu.

Idąc dalej tym tropem pomyślałem sobie, że skoro nie wszyscy mają czas, aby poświęcić go na kolejne wpisy do swoich przedsiębiorczych blogów, można by w tym celu wykorzystać firmy z zewnątrz, aby to właśnie one zajmowały się prowadzeniem i redagowaniem bloga firmy.

Co możemy przez to zyskać?

  • Pierwszą rzeczą, która przyszła mi na myśl to fakt, iż współpraca pomiędzy pracownikami konkretnej firmy, a firmą outsourcingową to już w samej istocie rozwój czyli coś pozytywnego.
  • Firmy outsourcingowe poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi, którymi się posługują, bardzo szybko potrafią rozeznać się w specyfice firmy i jako podmioty z zewnątrz, bardzo szybko mogą przejść do wykonywania powierzonych im zadań – czyli w naszym przypadku do redagowania bloga.
  • Firma powierzająca pisanie bloga instytucji z zewnątrz nie traci czasu, a jednocześnie ma stały wgląd do wszystkich wpisów kontrolując ich zawartość.
  • Dodatkowo blog prowadzony przez firmę outsourcingową, z racji natury takiej firmy, powinien wpłynąć korzystnie na wizerunek prowadzonej działalności w internecie. Powinien zbliżyć klienta do przedsiębiorstwa.
  • Cena – zapewne była by to bardzo tania usługa.

Z pewnością nie wymieniłem wszystkich pozytywnych cech takiego przedsięwzięcia, a jak zawsze są i cechy negatywne.

  • Przede wszystkim nie mam pojęcia ile blogów trzeba by redagować, aby to się opłacało?
  • Kolejna rzecz to sprawa prywatności – wydaje mi się, iż najlepiej dla firmy jest gdy sama zajmuje się swoim blogiem. Chociaż na tym właśnie miała by polegać idea outsourcingu blogowego, aby zostawić to innym.
  • Outsourcing mógłby być zbyt obiektywny, a to mogło by skutkować brakiem porozumienia pomiędzy stronami.
  • Brak zainteresowania blogowaniem w ogóle. Nawet gdy już Polacy zaczynają korzystać z przywilejów gospodarki opartej na wiedzy i internecie, blogi wydają się być ostatnie w kolejce do tego, aby coś z tym zrobić.

Trzeba by zadbać o dobrą promocję takich działań aby skutecznie wprowadzać je w życie. Wydaje się jednak, że w polskiej rzeczywistości, jak dotąd, takie metody są nieopłacalne ze względu na małe zainteresowanie wykorzystaniem brzemiącego w nich potencjału.

0 Responses to “Outsourcing, a sprawa bloga w przedsiębiorstwie.”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: