Blog w przedsiębiorstwie – inteligentny blog.

Rozwój Internetu oraz Web 2.0 w pewnym sensie wymusza na firmach podążanie za trendami, które w co raz większym stopniu są narzucane przez internetowe społeczeństwo, które jest bardzo wymagające, zawsze ma swoje zdanie na każdy temat i praktycznie nigdy nie bywa obiektywne, a wręcz przeciwnie jest zawsze subiektywne. Najlepszym tego przykładem niech będzie Second Life. Nasze życie (wirtualne) po życiu. Internet stał się „globalnym skupiskiem myśli„.

W takim społeczeństwie potrzeba dialogu i komunikowania się jest jeszcze większa niż w naszym codziennym życiu. Subiektywizm, o którym pisałem wcześniej, przekłada się na personalizację usług i produktów, ponieważ każdy użytkownik sieci, pomimo uczestnictwa w globalno-wirtualnym świecie, tak na prawdę przed komputerem siedzi sam i każde jego odczucie na różne tematy jest odbierane bardzo indywidualnie, a my jako „dostawcy” pewnych dóbr, przez sieć, musimy o tym pamiętać.

Tutaj z pomocą przychodzi nam blog.

Blog pozwala nam na „żywy” kontakt z odbiorcami naszych usług. Jego prosta konstrukcja w jasny i czytelny sposób może przedstawić jak funkcjonuje nasza firma „od środka”, jakie mamy plany na przyszłość, może opisać naszych pracowników itp. Politycy już od dawna piszą swoje blogi, w których przedstawiają swoje opinie polityczne, komentują wydarzenia z kraju i za granicy, obrażają się na wzajem itd, itp. Podobnie jest z dziennikarzami, którzy nie koniecznie się obrażają wzajemnie, ograniczając się do komentarzy bądź ciekawych opinii.

Ja osobiście czytam bardzo dużo blogów, gdyż to bardzo osobista forma ekspresji, która w dodatku może mieć znaczenie globalne bo może dotrzeć do wszystkich Internautów.

Skoro Internet staje się spersonalizowanym medium o globalnym zasięgu pisanie blogów może być magnesem przyciągającym nowych klientów do firm, które w swobodnym języku będą sprawnie się reklamować ciekawymi wpisami kolejnych notatek. Blog to nic innego jak tylko najprostsza forma kontaktu ze swoimi klientami.

Przedsiębiorcy powinni o tym pamiętać.

0 Responses to “Blog w przedsiębiorstwie – inteligentny blog.”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: