Search Engine Marketing.. Co nas czeka w przyszłości?

Dlaczego SEM? Ponieważ dziś wyszukiwarki odgrywają najważniejszą rolę w E-Biznesie i w ogóle, w Internecie. Ujmując to w bardzo dużym uproszczeniu napiszę tak, przed wybuchem całej „sprawy” z Google, ludzie Internet kojarzyli z przeglądarką Netscape Navigator🙂 To oczywiście jest na prawdę bardzo duże uproszczenie, ale tak mniej więcej to wyglądało. Dzisiaj już nikt nie używa przeglądarki do tego aby w pasku wpisać odnośnik do strony, tylko wklepujemy, jeszcze dokładniej, otwieramy naszą stronę startową, którą u większości jest Google, i wpisujemy to co chcemy odnaleźć. Piszą tak ktoś z Was mógłby, mylnie zresztą odnieść wrażenie, iż nie przepadam za Google, czy w ogóle za wyszukiwarkami, jednak tak nie jest. Zwyczajnie zmieniła się rola jaką dziś odgrywają przeglądarki, a o tym zwyczajnie trzeba wiedzieć zajmując się E-Biznesem. Z kolei inną sprawą jest to, że każdy z Was o tym wie.

Ja jednak, jak zawsze, zastanawiam się co będzie „in the future„? W tym miejscu dodam tylko, że nie opieram się na żadnych artykułach, na żadnych przekazach czy wiedzy, piszę co mi się na język nasunie.

Widzę tu pewną kolejność, którą zmierzały „macki” marketingu od pierwszych komercyjnych zastosowań Internetu. Chodzi o to, że ludzkość w całości opiera się na rozwoju i ewolucji, więc wszystko co nam się podoba ewoluuje i nabiera odpowiedniego dla zainteresowania tempa jest czymś normalnym. Tak było właśnie z marketingiem w Internecie, który już zaczyna wypierać, no może nie wypierać, ale staje się ważniejszy i trafniejszy w swoim przekazie niż taki marketing znany nam z reklam telewizyjnych.

Młodzi ludzie „wychowani w Internecie” przyzwyczajeni są do tego, że dostają to czego chcą i wtedy i tylko wtedy kiedy tego potrzebują. Tak właśnie działa dzisiejszy e-marketing, bezpośredni jak dzisiejsze czasy, w sumie nawet nazwałbym to bezwzględnym marketingiem. Gdyż działa to trochę jak gatunek pewnej żmii, która kąsa swoje ofiary tylko po trochu, aż w końcu ofiara całkowicie pada pod wpływem poddania się jadowi.

Dzisiejsze reklamy kierowane są bardzo bezpośrednio, trafiają do nas prawie jak muzyka, każdy z Nas dostaje to czego szuka. Wszyscy wszystko wiedzą. Wszyscy akceptujemy kolejne warunki umów, regulaminów w ogóle ich nie czytając, bo to jest Internet, tu „wszystko jest za darmo„.

Hm, wydaje mi się, że moja notka przekształca się z E-biznesowskiej koncepcji sprawy do ujęcia socjologiczno – umoralniającego. Bardzo zawiłe, trudne i chyba niestniejące zwroty.

Wróćmy zatem do meritum. Co będzie następnym etapem, z jakich metod przedsiębiorstwa będą mogły korzystać aby zarabiać?

Czy będzie to marketing w całości oparty na systemach zarządzania wiedzą, które będą działać w oparciu o sztuczną inteligencję? Czy raczej przyziemnie będzie to mobile marketing? Jak ewoluują nasze wyszukiwarki jak Google, Yahoo itp? Być może w przyszłości będziemy mięli wyszukiwarki personalne, takie zaprojektowane tylko dla mnie? To w gruncie rzeczy bardzo ciekawa myśl. Wyszukiwarka zaprojektowana tylko dla mnie. Właściwie protoplastą czegoś takiego jest dla mnie dziś iGoogle.Strony typu Web 2.0 będą odgrywać w tym procesie bardzo dużą rolę.

Wyobraźmy sobie swój własny panel podczas logowania się do swojego komputera, który na podstawie informacji o nas, nagromadzanych w telefonie komórkowym, który jest wyposażony w odpowiedni chip, uaktywniający się gdy trzymamy komórkę w naszych dłoniach, przesyła te dane za pomocą Wi-Fi do komputera, ten z kolei przetwarzając dane z telefonu dopasowuje stronę logowania specjalnie dla nas. Proponując nam specjalna dietę na dziś, podpowiada co mamy ubrać, gdyż wie jaką mamy pogodę i to wszystko ze względu o naszą troskę jak i po to by proces marketingowy nadal ewoluował.

Do SEM będę wracał jeszcze nie raz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: