Online marketing. Cz.1.

Zarządzanie bazą danych klienta.

  • Wstęp

Organizacje coraz częściej używają baz danych do zarządzania relacjami ze swoimi klientami w celu zwiększenia sprzedaży oraz ich satysfakcji. Bazy danych mogą pomóc w zidentyfikowaniu kluczowych trendów i ważnych informacji, takich jak, który klient będzie bądź okaże się najbardziej i najmniej rentowny. Baza danych klientów może stanowić część spójnego zarządzania relacjami z klientami.  Pamiętajmy również, iż Customer Relationship Management (CRM) odgrywa ważną rolę, sprzedaży i strategii marketingowych w wielu małych przedsiębiorstwach.

  • Bazy danych, marketing i zarządzanie relacjami z klientami – korzyści

Rozwój systemu CRM w twojej firmie pomoże Ci w ustaleniu jakich masz klientów i w jaki sposób kupują od Ciebie usługi czy produkty co może mieć zasadnicze znaczenie w odniesieniu sukcesu przez twoją firmy. Jakie korzyści płyną z CRM-u?

  • zwiększenie sprzedaży dla obecnych i przyszłych klientów poprzez lepsze wyczucie czasu, bardziej efektywne zrozumienie potrzeb klienta oraz oferowanie nowych produktów;
  • uskutecznienie komunikacji marketingowej, poprzez bardziej „osobiste” podejście do klienta i wdrażaniu rozwojowych produktów i usług;
  • zwiększenie zadowolenia klientów;
  • wzrost znaczenia wartości firmy dla obecnych klientów.

Efektywne zarządzanie bazą danych jako część systemu CRM pozwoli ci na dokładną analizę danych, wskaże ci twoich najlepszych klientów oraz to czym się charakteryzują. To z kolei pozwala na wybór grupy, na której warto się skoncentrować oraz na docelowej grupie usług czy produktów, które powinny znaleźć się w twojej ofercie. Tutaj znaczenie może mieć położenie geograficzne, uwarunkowania kulturowe itp. Ważne jest tylko to aby to stwierdzić. Dzięki temu będziesz bardziej precyzyjny. Tym samym ułatwisz sobie komunikację z odbiorcami, gdyż precyzyjnie ustalisz jaki sposób masz to robić. Czy będzie to kontakt telefoniczny, czy e-mailowy, a może będą to spotkania face to face.

CRM zzmierzy również efektywność twojego marketingu. Dysponując takimi danymi nie będziesz tracił czasu i pieniędzy na klientów, którzy nie odpowiadają twoim obecnym kampanią.

  • Utworzenie systemu relacji z klientami

Istnieje szereg praktycznych kwestii do rozważenia przy wprowadzaniu baz danych jako części systemu CRM:

  • trzeba będzie oszacować przypuszczalny rozmiar systemu;
  • będziesz musiał odnaleźć równowagę pomiędzy swoimi wymaganiami, a dostępnymi środkami finansowymi;
  • trzeba wziąć pod uwagę integrację z innymi systemami.

Istnieje kilka opcji przy tworzeniu komputerowej bazy danych. Można stworzyć prosty system samodzielnie za pomocą oprogramowania typu Microsoft Access, który być może był już zainstalowany w twoim komputerze i w dodatku jest to najtańsza opcja.

Można też zaopatrzyć się w produkty do zarządzania bazami danych jednej z firm takich jak – Microsoft, Opera, SAP, Peoplesoft czy Onyx. W dodatku można je integrować z istniejącymi tranzakcjami przetwarzania pakietów czy rachunkami. Isniejse też możliwość dopasowania oprogramowania uwzględniajacego dane twojej firmy i zamówienia  go. Jednak to bardzo kosztawna inwestycja i raczej wykorzystywana jest przed duże firmy z wielkim kapitałem. Możesz również zdecydować się wykorzystać firmę z zewnątrz zajmującą się wdrażaniem CRM-u czy dostarczaniem oprogramowania na pewnien okres czasu. Dostawcy Ci często nazywani są Application Service Provider (ASP). Dostarczają oni wiedzę jak rozwijać i utrzymywać bazy danych.

Druga część tego wpisu dotyczyć będzie:

  • Kompilacji danych klietnow.
  • Opracowanie baz danych klienta.
  • Utrzymaniu aktualności bazy danych.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: