Pozycjonowanie 2.0

Podoba mi się używanie frazy 2.0🙂 A już najbardziej podoba mi się jak wymawia się to w języku angielskim (tu point oł). Jednak nie o tym chciałem pisać😉

Pozycjonowanie 2.0?. Ostatnio mam dość sporo czasu aby przeglądać wiele stron o tematyce powiązanej z moim blogiem. Przyznaje się szczerze, że sam nie wiem czy taki termin jak Pozycjonowanie 2.0 został już sformułowany, czy w ogóle ktoś go używa albo czy takie pojęcie istnieje w świadomości Internetu. Tak na marginesie o świadomości Internetu też postaram się napisać. Chyba, że Web 2.0 obejmuje również pozycjonowanie stron w wymiarze 2.0, tego nie wiem, jednak postaram się to sprawdzić i wyjaśnić. W mojej ostatniej notatce o E-marketingu 2.0, pisałem o nowoczesnym podejściu do sprawy związanej z marketingiem w Internecie. Dziś podczas przeglądania blogu o programach partnerskich dotarłem do strony, która reklamowała swój program do pozycjonowania. To niejako skłoniło mnie do zastanowienia się nad istotą pozycjonowania stron w Internecie.

Na ostatnich zajęciach z Rynków Elektronicznych w mojej szkole, prowadzący zajęcia powiedział nam, że pozycjonowanie wpłynęło na zwiększenie liczby zainteresowanych ich uczelnią.

W tym miejscu musiałbym wspomnieć o pewnej dość ciekawej rzeczy. Mianowicie każdy za nas użytkowników gdy na ekranie monitora ukazują mu się wyniki wyszukiwania skupia swój wzrok w lewej górnej części ekranu. Nasze oko nieświadomie wędruje w tym kierunku ponieważ oczekujemy na wynik wyszukiwania i na tej części ekranu, nasz wzrok skupia się najbardziej. Oczywiście to nie jest tak, że nie dostrzegamy reszty, jednak nie ma ona dla nas wtedy większego znaczenia. Dla nas najważniejsza jest informacja, której poszukujemy. I gdy nasza strona pojawia się jako jedna w pierwszej czwórce, piątce mamy największą szansę, że zostanie wybrana jako link docelowy wyszukiwanej frazy. Ja na pozycjonowaniu nie znam się zbyt dobrze, znam tylko zasadę działania – czyli w skrócie – pozycjonowanie przesuwa  naszą stronę wyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że nasza strona będzie wyprzedzała strony konkurencji. Jednak mnie interesuje to, czy wraz z rozwojem Internetu, będzie zmieniać się również sposób w jaki pozycjonowanie wpływać będzie na wyniki wyszukiwania. Nie trudno jest mi odpowiedzieć na to pytanie, gdyż odpowiedź brzmi – zapewne tak.

Mnie osobiście najbardziej jak zwykle interesuje kierunek, w którym będzie to zmierzać🙂 Ponieważ według Wikipedi:

Kontrowersje w pozycjonowaniu stron wynikają ze sposobów zdobywania linków prowadzących do stron – IBL oraz z nieetycznych technik stosowanych w pozycjonowaniu. Działania niezgodne z zaleceniami dla webmasterów przyjęło się nazywać spamem w wyszukiwarkach. Spam w wyszukiwarkach jest traktowany podobnie jak spam pocztowy, czyli elektroniczne wiadomości masowo rozsyłane do osób, które ich nie oczekują.W wyszukiwarkach stworzono specjalne strony na których można zgłaszać strony, które stosują nieetyczne metody pozycjonowania np. Google – report a spam result.

Rozwój jak wiadomo zawsze wiąże się z kontrowersjami. Mam nadzieję, że zaawansowane algorytmy, na których bazować będą metody pozycjonowania okażą się wspaniałymi przepisami na sukces wielu firm. Internet tylko w ogóle wydaje się być chaotyczny, jednak prawda jest tak, że jest bardzo poukładany. Bez tego nie mógłby funkcjonować prawidłowo.

Wydaje się, że firmy nie mogą lekceważyć pozycjonowania jako warunku, który może im zagwarantować skuteczność w pozyskiwaniu klientów, z drugiej strony jednak potężne korporacje nastawione tylko na zyski nie zawsze będą działały zgodnie z etyką handlową, co z kolei źle odbijać się będzie na mniejszych firmach nie raz lepiej i sprawniej działających.

0 Responses to “Pozycjonowanie 2.0”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

