e-marketing 2.0

4xP czyli produkt, cena, dystrybucja i promocja nie przystają do dzisiejszego modelu marketingu w Internecie. Wiem, że sam pisałem o tym notatce 5 etapów strategii marketingowej w Internecie, jednak szybko zmieniłem zdanie po przeczytaniu tego artykułu.

Podzielam swoją opinie w kwestii odmiennego podejścia do wizerunku klienta tzn. uważam, iż to właśnie „On” dyktuje dziś warunki, a nie przedsiębiorstwa. Dziś kampania marketingowa powinna zaczynać się przede wszystkim od budowania wspólnej więzi z klientem, zapoznania się z jego oczekiwaniami, tak aby spersonalizować działania dla jego wygody.

Statyczne 4xP musi albo zostać przekształcone w bardzo nowoczesne elastyczne metody podejścia do produktu, ceny, dystrybucji i promocji, bądź zmienione na nowsze całkiem inne, strategiczne punkty odniesienia względem klienta. Wykorzystanie w tym celu „inteligentnych” metod marketingowych, systemów zarządzania wiedzą, które mogą również zdobywać wiedzę o kliencie i budować z nim relacje, zanim jeszcze zdecyduje się na jakiś ruch w Internecie, może w bardzo widocznym stopniu, korzystnie odbić się w przyszłości dla przedsiębiorstwa.

Nie trudno sobie wyobrazić to, że interakcja z klientem przebiegać będzie w całym czasie istnienia produktu/usługi. Ci, którzy będą zajmować się e-marketingiem muszą zdawać sobie z tego sprawę. Poza tym ta interakcja musi wybiegać daleko dalej, gdyż klient musi mieć pewność, że dobrze postąpił. Firma musi być godna zaufania, a wachlarz i zakres strony czy serwisu maksymalny.

Ewolucja struktur marketingowych pewnikiem odchodzić będzie od 4xP. Musimy pamiętać, że rozwój technologiczno – informatyczny już dziś inaczej definiuje samo podejście do rozumienia marketingu. Mamy już Web 2.0, przyszedł czas na e-marketing 2.0, albo marketing4klient.

Będę na bieżąco przyglądał się tej sprawie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: