5 etapów strategii marketingowej w Internecie

Etap pierwszy – Analiza mikrootoczenia i makrootoczenia.

Na podstawie czynników mikro i makroekonomicznych firma powinna dokonać szczegółowej analizy: rynku docelowego, konkurencji, Internetu oraz uwarunkowań technologicznych. Właściwa ocena tych uwarunkowań pozwala udzielić odpowiedzi na pytanie w jaki sposób radzić sobie ze środowiskiem zewnętrznym, czyli czy jesteśmy przystosowani i przygotowani do działania.

Etap drugi – Cel firmy oraz misja.

Celem firmy jest dostarczenie takiego produktu o jaki zabiega klient. Produktu dostosowanego do indywidualnych potrzeb. W tym celu musimy zmienić działania wew. firmy. Koniecznością często jest wprowadzenie systemu eCRM (e-Customer Relationship Management) oraz podsystemu zarządzania informacją marketingową.

Etap trzeci – Określenie strategii 4xP

Firma działająca w Internecie powinna określić strategię produktu, w celu zwiększenia atrakcyjności oferty oraz zysków.
Ustalenie strategii ceny musi być zgodne z pozostałymi strategiami narzędzi marketingowych na rynku elektronicznym. Przy strategii ceny należy także uwzględnić preferencje klientów w Internecie.
Promocja nie tylko ma poinformować potencjalnych klientów o istnieniu przedsiębiorstwa i oferowanych produktów do sprzedaży ale także zaznajamia z zaletami produktów, co wpływa korzystnie na wizerunek firmy.
Internet umożliwia obniżenie kosztów dystrybucyjnych poprzez eliminację pośredników. Firmy powinny sprzedawać produkty na całym świecie i dystrybuować je na takim obszarze 24 godziny na dobę.

Etap czwarty – Organizacja działań strategicznych

Wszystkie etapy strategii firmy powinny być ze sobą ściśle powiązane, a kanał wymiany informacji pomiędzy tymi strategiami nie powinien w żaden sposób jej blokować.

Etap piąty – Analiza i kontrola

Analiza i kontrola powinna stale być dokonywana przez firmę działającą w Internecie. Jeśli firma stosuje system eCRM, wówczas może stale generować i analizować raporty związane z poziomem sprzedaży produktów, form i efektywności komunikacji z klientem, konkurencji itp. Dodatkowo bardzo ważnym elementem jest analiza stopnia zadowolenia klienta z dokonywanie tej formy zakupu.

Podsumowując etapy strategi marketingowej można powiedzieć, iż głównym podmiotem, który może zapewnić firmie sukces jest wnikliwa analiza oraz stały kontakt z klientem.

1 Response to “5 etapów strategii marketingowej w Internecie”



  1. 1 e-marketing 2.0 « e - like - ease, b - like - biznes blog Trackback o Październik 29, 2008 o 11:49 pm

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: